Pages

Tuesday, February 17, 2009

3/28/2009,熄灯日 Earth Hour 2009


*Updated~!
用行动来证明一切
Take Action NOW~!





以上这个Video是让大家更清楚明白这次的活动--->“熄灯日”的真正意义与目的。

也许这次的活动实际上帮不了什么,反而还需要浪费更大的能量来开回一切电源。
也对hor~
所以我说,这个活动的参与者,是看你们是以什么心态和心情。
如果真的是为地球好,就会把一切电源switch off。
如果纯粹参爽,应该只是“熄灯”,然后其他的还是照样“正常操作”。

所以,我再次呼吁大家,帮帮忙,救一救地球(if你不想流离失所)。

日期:28th March 2009,Saturday(星期六)
时间:2000-2100(8pm-9pm)为时一小时
官方网站:Earth Hour 2009


最近,为了听到Nicholas的声音(骗你们的啦,他又不是我的金城武~ 呵呵),我转去听My FM了。

暂时“背弃”Mix FM的Serena C & Pietro一段日子(因为没有Phua Chu Kang听了) = (

今天早上的话题,是围绕在3月28号的“熄灯日”
这是一个环保机构的活动,我们的“好”政府也一起来响应。
没有大势宣传,没有任何特别报道。
要不是因为听到My FM,我还真的错过了。

So, Ladies & Gentlemen,请牢牢记得3月28号是“熄灯日”
什么是熄灯日?
就是把所有的灯都switchh off一个小时(半个时辰)。
如果你要switch off多于一个小时,也是可以,以表示你对这次活动的支持。
同时,为了安全着想,只是需要把external的电源关掉就可以了,internal的就不必。
以我个人的“猜测”,external应该就是我们平时按得开关扭;internal的就是那些走廊天花板上,那些emergency light吧?
不对请纠正我~~ 呵呵~~

Call-in环节的时候,有一位很可爱的小姐(or should I say.... AUNTY???)打电话进去。
她说了一些令我很想喷饭和翻白眼的话。

“那么汽车的灯和交通灯呢?也许要关上吗?” (something like this la....)

Oh My Gosh…………世界上还真有这样的人存在噢 @.@'''
Use your brain!!Use your brain!!

Anyhow,这个不是重点。

重点是,让我们一起来热烈的响应这次的活动,好不好~~~~??
嗯~~~~

3月28日,熄灯一小时(或者是多于一小时也行~)。

我会响应~

因为hor,最近天气真的热到不行!
晚上,我这个“不会环保”的人,又开风扇又开冷气的------> 睡觉。
礼拜天更够力,爸妈房间的冷气-ON,我房间的冷气-ON!
我人呢?
在客厅~
客厅的风扇呢?----> ON!

Pai Seh啦~ 我是真的忍无可忍,才把全部都开的 =P

而且,最近每当我觉得很热的时候,我就会很automatic的想到Global Warming

冰山会融化;动物会失去住所;动物毁灭亡;人类也跟着灭亡!
天气也会越来越炎热,甚至会热死人。(我们每次讲“热到死、热到死”,这次真的是热到死!)
这个是我之前收到的一封email里写的。
等等,我再去check1check我的mail box。

找到了,还蛮长的,不好意思,浪费你们的时间阅读,but真的有用处的,看一下啦,应酬我一下也好~ 给我爽一下~~ 嘻嘻~


xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx


Prediction of the coming Disaster

Mr. Juseleeno, born in 1960(reportedly still alive in 2008), is a Brazilian who has made many predictions, and MOST have come to pass, including Princess Diana's death by car accident (which is instigated by someone near her and will probably unfortunately be written off as a car accident), 911 and the 2004 Indonesian tsunami. He sees the future in his dreams, and has an average of 3 to 9 such predictions per day. When he wakes up, he will write them down, and send warnings to those concerned.
If it concerns only a normal individual, he will write a letter to warn him/her.
If it is a famous person(celebrity, politician etc.), or matters concerning the public, he will not only send it to the individual himself/herself, but also related agencies, government, and media. He urged the media to publicize these predictions, but the reply always went along the lines of rejection for fear of arousing public panic.

Future predictions:
2008, July: There will be an earthquake in Japan, which will cause a tsunami of 30 plus meters high to occur as well.

2008, 18th September: An earthquake with magnitude of approximately 9.1 will rock China , simultaneously causing a tsunami of more than 30 meters to occur, resulting in the deaths of more than 1 million people.
Although this huge earthquake will happen after the Olympics have ended, there will be a series of relatively smaller earthquakes occurring in China before the huge earthquake. The China government, which is more concerned with the success of the Olympics, will most likely neglect to employ appropriate cautionary measures, thus the high casualty rate. If the China government does not publicize the occurrence of these minor earthquakes and evacuate people, the number of deaths will be as predicted. (难道这个就是之前看了令人心酸的四川地震?)

2008, 17th December: terrorist attack in America

2010: The temperatures in some countries of Africa could be as high as 58 degrees Celsius, and there will be a serious shortage of water.

2010, 15th June: The New York Stock Exchange market will fail, causing an international financial crisis.

2011: The research on the treatment of some cancers will be completed, but a new life-threatening virus will appear. People who are infected will die after only approx. 4 hours of coming into contact with the virus.

2013, 1st - 25th November: Research on treatment of cancers, except for brain tumors, will be completed.
An earthquake, caused by volcanic eruptions, will happen on Bahama Island of the Canary Islands. A gigantic tsunami of roughly 150 meters will result. America mainlands, Brazil etc.
will be affected, with the tsunami pushing into the land as far as 15 to 20 kilometers. Before the occurrence of this gigantic tsunami, the sea/ocean water levels will sink by about 6 meters, and large flocks of birds will start to migrate.

2014: A small planet that has been gradually closing in on Earth might eventually collide with Earth, and this collision, if come to pass, will affect the survival of humans as a whole.

2015: By the mid of November, the average temperature of Earth could be as high as 59 degrees Celsius. Many people will die from the overheat, and international confusion and terror ensues.

2016, April: A huge typhoon will invade China, causing massive damage. The 43rd USA president, George Walker Bush, will enter the hospital, and faces a life or death situation.

2026, July: A super earthquake will occur in Sans Francisco, and it will be named "The Big One". Huge damage to surrounding areas. Many volcanoes will re-activate, and the height of resulting tsunami will be more than 150 meters.

Mr. Juseleeno made known his predictions in hopes that people will take heed of his warnings, so that these disasters may be avoided. He hopes there will be a major change in the thinking of people's mindsets in the time period 2007 - 2008. (<-----It's too late, as now is already year 2009...) One factor will be the environmental issue of global warming, which is more serious than what some meteorologists assume.

xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx


看完了,有没有想…………“我不想那么早死”的感觉?
我有咯~

所以我一定会响应这次的“熄灯”活动。
我只是一个普通兼没什么见识的小市民,我怕死,我怕热,所以我熄灯是为了我自己。
我没有酱伟大~










没有啦,开玩笑。(不好笑!)
我也是为了地球的寿命着想。(我也是很伟大的,OK~)

试想想,地球爆炸了,又炸不死你,你在太空中飘来飘去,不小心飘去热到死人的太阳附近,死得更痛苦,也死得很寂寞很孤独,because就只是你一个人。
(突然间觉得,同归于尽是一件好事=.=''')

我们人类的数量不断增加(不带套的后果,原来是这么严重。所以你们自己想啦,套套是多么的重要),污染的指数也日渐提高(因为人太多,污染都是人为的)。

我们美丽漂亮的地球是没办法在负荷再多的重量和伤害了。

如果不想那么早死,就从现在开始学习环抱,不要污染地球。
从小的做起,不要乱丢垃圾。只要你做到这个,其他的就不是什么大问题了。
往往,最小的是最难做到的,对不对?对不对!

记得!记得!

3月28日,“熄灯日”

让我们一起踊跃的参加吧!

4 comments:

  1. 首先先拍一下手先

    一个熄灯日你都可以写到这么长

    不简单
    哈哈哈哈

    ReplyDelete
  2. 到时再提醒好不好!!哈哈!这次我也要熄灯^^

    ReplyDelete
  3. janelle:晚上2030-2130 ~~~

    北西八地:我还以为你要为我加油打气,鼓励我
    Mana tau~ Chey~!

    ~珊姑娘~:放心!我一定会再提醒大家的!

    ReplyDelete

凡走过必留下痕迹
凡潜过必留下水迹
凡停过必留下字迹